2010-05-03 Maj?!

Om ungefär en månad slutar praktiken, vips så har den terminen helt enkelt susat förbi i ultrarapid. Märkligt det där med tid!

Känner ibland att jag inte vet om jag valt rätt utbildning. Det är lite tungt, att känna så. För det hade ju varit gosigt om det känts klockrent hela, hela tiden.

Fast idag har Erika, Elli och jag besökt Anna-Lena på henns fina praktikplats (på en institution för barn 0-12 år) och då återfår jag lite hopp. Det finns arbetsplatser som jag Känner mer för än den praktikplats jag har hamnat på. Visst har jag lärt mig saker på min praktik och utvecklats på många plan där. Men känslan "ÅÅHH Det här vill jag göra!!" finns tyvärr inte där.

Så jag funderar på vad jag skulle bli bra som, när jag är färdig socionom. Vad jag skulle gilla att gå upp till på morgonen. Får filura vidare på det, har nån tanke såklart men inga färdiga lösningar. Än.

Tips? :)

Kram!

Kommentarer
Postat av: Satu

Hej raring!



Jag förstår precis ... inte ens jag är säker som har världens bästa praktikplats!

Kram!

Postat av: Jennie

Du kommer hitta världens bästa jobb när du är klar du oxå! Du behöver inte jobba på din praktikplats sen ...

Kramen

2010-05-04 @ 15:00:46
Postat av: filippa

Igår hade jag lite panik över att praktikteminen snart är slut och att jag itne varit så nöjd över min praktik. "Det var min chans att lära mig något, att bli en bra socionom" snyftade jag till G. Då skrattade han lite åt mig och sa att jag har tusen chanser, att man lär sig och utvecklas hela tiden. Det var skötn att höra tycker jag. (Även om jag borde vara smart nog att fatta det själv)

2010-05-05 @ 14:50:15
URL: http://samboblogga.blogspot.com
Postat av: sissi

jag har aldrig vetat vad jag vill mer än att jobba med människor......att gå denna utbildning var själva syftet.......att man kan välja o inte bli låst....jag vet nu vad jag inte vill göra någon längre tid...nämligen myndighetsutövning...man utvecklas o lär hela tiden...kanske man aldrig är färdig med det....

2010-05-05 @ 18:16:29
URL: http://sissi.blogspot.com
Postat av: ida

äsch det är nog bara val-ångest. jag ville typ inte bli tandläkare hela sista året. men nu är det jätteroligt. varje dag :) jag tror du skulle bli super som socionom. hoppas du mår bra min vän. stor kram, länge sen vi pratade nu.

2010-05-07 @ 16:02:27
Postat av: sara

Det har du rätt i tove. Men jag tror säkert att du hittar något att du vill stiga upp till på morgnarna!

2010-05-07 @ 21:11:27
URL: http://aras.webbop.fi/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback