2010-05-08 Terapi.

Idag har jag pulat ner små oreganoplantor med tunn-tunna rötter i nya krukor. Jag har delat på myntaplantan och gett dom nya hem i ny jord. Mina fingrar var jordigare än jordigast och det var till att skrubba riktigt för att få bort smutsen. Men det är terapi att plantera om växande ting för att de ska må ännu bättre.

Sen kan jag ju säga att det är tur att inte allt jag har sått faktiskt har börjat gro! Idag har jag slängt ut vad jag trodde skulle bli spenat, broccoli och nån blomma - men som bara envist hållit sig kvar vid att vara - jord. Ut åkte det, och tur var väl det som sagt. För det är ändå rätt fullt på balkongen redan nu!

Tack för alla era kommentarer på mitt förra inlägg. Tydligen fler än jag som har jobb-/framtidsångest, eller har haft. Jag tänker mig att det löser sig och att det finns nån mening med allt vi gör (eller inte gör). Det tror jag verkligen.

Ikväll är det meningen att jag ska äta kladdkaka. Jag kanske "borde" träna inför Vårruset som går av stapeln på måndag kväll, men det gör jag i soffan. Ätandes. Logiskt? Inte det minsta. Men jag har en matsvacka (på typ ett par månader) och träningsallergi för tillfället, och tröstar mig med att man kan runt Vårruset-varvet.

Puss

Kommentarer
Postat av: Stickqvickan

Gå är bättre än stå ;D

Och du...

Man TVEKAR hela livet inför sina val, jobb, livet, ingenting är SJÄLVKLART NÅGOSIN!

Det kan vara det en kort period, och då ska man njuta och känna sig tillfreds.

Sen vacklar man igen och tänker:

Är detta verkligen rätt?

Vad gäller jobb så har vi, från och med min generation, uppväxta på 70-talet, en fördel att vi inte behöver göra som våra föräldrar och generationer innan, stanna på ett jobb för tid och evighet...

Man kan byta och man kan vidareutbilda sig och man kan byta inritkning av jobb när man vill.

Det är aldrig försent att göra något nytt :D

Lycka till, någon gång i livet hittar man rätt!

KRAM Madde

Postat av: sara

Det kan vara bra med kolhydrater att bränna på vårruset :)

2010-05-10 @ 21:36:45
URL: http://aras.webbop.fi/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback