2010-09-29 Tvättstugekompisar.

I våras träffade jag ju en ny bekantskap på spårvagnen - alltså min spårvagnskompis. Har sprungit på honom 3 gånger nu inom loppet på en vecka, också på spårvagnen, väldigt trevligt! Vi ska ännu ta en öl nån kväll, det sa vi i våras och vi väntar väl ännu på nåt bra läge.

I förra veckan när jag var i tvättstugan kom det in två tjejer för att boka tvättid och vi började prata. Det var en tjej och hennes inneboende hoppades få tid samma dag och vips började vi prata, de fick dela tid med dig osv osv. Vi stod och pratade ett tag och sa hej då - sen slog det mig att det var väl väldigt trevligt, till och med! Att det bara flyter på sådär enkelt omedelbums.

Så jag skrev en post-it-lapp med ett fikaförslag och lämnade mitt mobilnummer. På kvällen fick jag ett sms, ungefär: "Trodde inte att lappar i tvättstugan fanns på riktigt, men vad kul att det faktiskt finns och att det är trevliga sådana! Fika låter bra!".

Sagt och gjort - ikväll har de varit här på fika! :) Innan vi visste ordet av hade vi fikat i flera timmar och innan de gick hade en av tjejerna och Thomas anmält sig till Göteborgsvarvet båda två.

Så det kan gå!

:)

Kommentarer
Postat av: Satu

Du är bäst! Visst är det skönt ner det sker. Kram

Postat av: Filippa

Åh vad fint! Heja dig som faktiskt gjorde slag i saken och skrev ner ett fikaförslag!

2010-09-30 @ 09:57:13
URL: http://samboblogga.blogspot.com
Postat av: maja

Vilket otroligt trevligt initiativ:)

2010-09-30 @ 12:23:50
Postat av: sara

sara gillar detta :D

2010-09-30 @ 22:54:54
URL: http://aras.webbop.fi/
Postat av: sara

sara gillar detta :D

2010-09-30 @ 22:55:08
URL: http://aras.webbop.fi/
Postat av: Mona Nilsson

Postat av: Mona Nilsson

Så härligt! Vi människor är nog oftast "sällskapssugna" och blir glada över en liten lapp i tvättstugan. Och inte kan vi skylla på att det är dyrt heller, utan väldigt billigt och värdefullt.

Heja dig Tove!



2010-10-01 @ 09:59:09
Postat av: Tezzanolike

Jag vill med ha tvättstugekompisar...!! är avvis :P

Jag får en tro på människan igen som social varelse som inte bara sitter vid datorn hela dagarna :)Jag ska leta efter sådana.

Puss

2010-10-08 @ 10:52:01
Postat av: Clara

va coolt gjort! sådär önskar jag att jag vore lite mer, men inte i våran tvättstuga för då kan jag lika gärna anmäla mig till pro på en gång. ;)

kram

2010-10-15 @ 06:47:45
URL: http://cklaris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback