2011-04-19 Sol :)

Tänk vad solen gör gott för själen! Igår körde jag premiärsolning på balkongen, bikiniläge rentav! Wow!! :) Kan inte med ord säga hur skönt det ska bli att få sitta i indisk sol och njuta. Kommer i och för sig typ dö av värmeslag större delen av tiden (det ska vara 40-50 grader när vi är på plats). Men ändå. De få dagar vi har närhet till vatten kommer jag va som mest sol-nöjd troligen :)

Igår ringde det från två jobb till och ville boka in mig för intervju. FEM JOBBINTERVJUER. SJUKT BRA. GALET. Jag är så jäää-la glad för det, verkligen! :) :) :) :) Känns tryggt att bli kallad till intervjuer när det är så himla oklart vad som ska gå vägen. Kommer jag få nåt jobb? Kommer jag få nåt jag vill ha? Osv.

De jobb jag är och har varit kallad till är alltså:

- boendepedagog på boende för personer med autismspektrum, sommarjobb
- boendestödjare för personer med psykiska funktionsnedsättningar (i hemmet) och ett annat på boendeför personer med drogproblematik, ett sommarjobb och ett vikariat till i januari
- socialsekreterare på Barn och Familj - tillsvidareanställning
- familjebehandlare/socialsekreterare med inriktning på boende, halvtidstjänst på ett år.

Faktum kvarstår ju att det är läskigt att bara för att man är kallad på intervju så går det inte hundra procentigt vägen. Men, oddsen blir ju bara bättre och bättre, med tanke på att man ändå är en av de utvalda att få komma och snacka lite!

Nu ska jag lämna jobbstress/jobbspänning hemma och åka till stan för att träffa Thomas. Vi ska shoppa svala linnebyxor inför resan, solkräm, alkogel och annat smått å gott. Nånstans i bakhuvudet har jag den debattartikel vi har som uppgift att skriva som hemtenta i skolan. Och allt annat som ska kompletteras inför avresan. Puls, kan man säga.

Kramkram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback