2011-08-07 Söndag.

Hej!

Dvs. hej - alla ni tre som läser min blogg numera :) Är det lösenordet som skrämmer iväg människor, månntro? Ja, i så fall må det vara hänt. Känns onekligen mest bekvämt, iaf just nu, att ha lösenordet kvar!

Har sovit ut i helgen, det är så skönt att ha ta sig tid till det. Vardagarna susar iväg och sömn är något av en bristvara då, så för att kompensera får helgerna gärna innehålla MÅNGA timmar i horisontellt läge!

Fröken Öberg har börjat få ont i höfterna. Eller rättare sagt, börjat få ont igen. Hade jättejätteproblem med höfterna där omkring midsommar, vaknade så fort jag vände mig och sov med kuddar mellan knän och allt vad som rekommenderas. Sen gick det över ett tag - läs: jag vande mig och smärtan satte sig mer på ena sidan. Alltså bara hälften så ont.

Nu senaste dagarna har smärtan ökat igen, känner mig halt. Får ont av att sitta för länge på samma sätt, så idag tog jag en promenad. Med små korta steg, utan höftrull - sådär som dom säger att man ska göra! Här har ni mig och Pyret på en bänk:



Väl hemma satte jag igång med mitt mission för helgen. Att städa ur garderoben. I flera månader har jag öppnat garderobsdörren och fått magknip på kuppen. Det har varit som att öppna en dörr in till en mörk vägg av kläder, laddade med ångest över att inte få plats att synas var för sig. Fyyy.

Så idag hände det. Jag städade den.

Självklart fick jag assistans av Ninja, finns det en öppen låda så kommer hon ligga där inom kort.

Jädrar vad lite kläder jag har! Som jag faktiskt kan använda. Jag slängde två stora kassar och har två stora kassar kvar som ska skänkas till nåt lämpligt ställe. Materialisten i mig fick sig en omgång idag! Jag har slängt ALLT jag varit tveksam på och varit hård mot tankar som "den kan jag nog ha i februari -12". Stor risk, Tove. Stor risk ;)

Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Regis

Visst är det så att gravida kvinnor ska vilja "bygga bo"? Ska bli intressant att se hur en människa som redan är så förtjust i att pyssla hemma kommer att bete sig när de hormonerna börjar kicka in. Norra Europas hemtrevligaste lägenhet!

Postat av: Filippa

Haha instämmer med Regina!!!!

Jag vill se magen, vill du lägga upp en bild? Annars ser jag fram emot att träffa den i september;)

2011-08-10 @ 19:45:01
Postat av: Filippa

förresten, angående höfterna. Var på en jättebra kurs typ hos några sjukgymnaster. Och köpte ett bälte där som funkade skitbra.

2011-08-10 @ 19:47:44
Postat av: ida

Ja magbild! mer sana! mammabloggbilder hihi. stor kram

2011-08-11 @ 14:08:04
Postat av: Sara

så nu har jag läst alla inlägg jag inte läst på hela sommaren! läser nog fast det har inte blivit så ofta poå sistone.

Har ledig dag och använder den till smått renoveringsarbete men tog en kaffepaus framför datorn för att göra viktiga saker som att betala räkningar etc(inte alls för att läsa bloggar och spela spel på facebook;)

2011-08-16 @ 15:07:15
URL: http://solskensara.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback