2011-02-08 Mycket.

Det är mycket nu. Mycket skola, mycket tankar kring framtid och arbete. Mycket disk på bänken. Mycket goa människor omkring mig. Mycket i huvudet. Mycket i kalendern. Massor.
¤

Inte undra på att det är lite stress i kroppen. Men idag - idag har jag tagit årets första äkta vårpromenad! I gympaskor, utan mössa, utan isfläckar just där jag gick! STORT.
¤
Fundering: Såg reklam när jag loggade in på bloggen, om att vinna godis. Godis för ett år, kanske, som jag sett någon annanstans? VEM vill vinna just godis för ett års tid? Får man ett gymkort och en PT på köpet? En tandläkare? En KBT-terapeut som hjälper dig ur träsket ett år senare?
Märkligt :)
¤
Gillar kursen jag läser. Den handlar om socialpedagogik, hur man kan arbeta med förtrycka individer/grupper. Jag utvecklar det inte längre just nu, för det har jag inte "lugn och ro" nog för att göra på ett bra sätt. Sparar det hellre tills jag har tid och lust att ge det en rejäl redogörelse för att inviga dom av er som undrar vad det innebär, i det gottiga med socialpedagogik.
¤
Med detta sagt, är jag ändå inte säker på att jag inte lika gärna kunde ha läst någon av de andra fokuskurserna. Tror de hade varit minst lika intressanta. Men jag är av tron att allt man gör har en mening och alla val man gör har en bakgrund, på något plan. Alltså har jag valt rätt.
¤
Spretigt inlägg? Välkommen till min värld.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback