2011-07-26 Framtid.

Idag, på väg till jobbet i Oskars bil som jag får låna när han är iväg på semester, satt jag och filosoferade mer än jag brukar göra på bussen. På bussen finns en viss tendens att somna omedelbums, vad ska man annars hitta på den tiden? När jag kör är jag piggelin!

Filosoferade, var det ja. Jag får känslan av att många arbetar heltid året om, för att längta enbart efter sina semesterveckor.

Gud, låt mig aldrig hamna i det hjulet.

Jag vill ha en vardag där jag Trivs fullt ut. Där dagarna är roliga och fyllda av givande stunder, självförverkligande? Där semestern är en bonus i tillvaron, inte en förutsättning och dröm för att orka stå ut med nuet.

För att jag ska lyckas med det, tror jag att jag ska arbeta inom en kyrklig verksamhet eller med trädgårdsarbete och socialt arbete kombinerat. Det är där hjärtat hamnar när jag låter det sväva fritt.

Så känns det.

Kommentarer
Postat av: sissi

usch jag håller med...jag orkar inte ha det så här...mån tis ons tors fre....usch....nä fy vad skall man ha för jobb så man känner att man gillar det...svårt......jag tycker inte det är kul o längta efter helgen hela tiden..suck.....o nu e man sjuk också.....hoppas du hittar ditt jobb....undrar just vad man kan hitta på för jobb som man trivs med........kramis

2011-07-27 @ 16:19:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback