2011-03-17 Gott!

Har ikväll haft grannarna på middag, jag bjöd på ugnsstekt kyckling, rotfrukter och fetaostsås. Till det rostade paprikor med cocktailtomater och brödet som jag bakade i morse. GOTT. Jäkligt nice faktiskt.

Fick för mig att jag skulle slänga ihop en efterrätt också. Sagt och gjort.

Mini-hallonpajer
4 st

(föreställ dig bara nåt jättegott med hallon inuti så har du bilden!)

Mördeg
35 g smör
1 dl mjöl
1,5 msk socker
lite sirap
pyttelite mjölk

Blanda till en deg. Tryck ut i portionsformar/mazarinformar. Degen räcker till fyra formar + fyra lock.
Lägg en liten klick lemoncurd i botten, en knapp tesked. Ta sedan 3 frusna/halvtinade hallon och tryck ner. Lägg på locket och se till att kanterna blir väl slutna.

Grädda på 175 grader i mitten av ugnen tills mini-pajerna är gyllene!

Låt svalna lite, lirka sen ut dom ur formarna. Njut! Så sjukt goda!! :)

Kommentarer
Postat av: sofie knutas

Oj vad gott det lät! Vad är lemoncurd för något? Vad hade du till, var det vanlijsås eller nåt eller åt du dem som de är? Det lät verkligen jätte gott! kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback